Alla inlägg den 26 november 2008

Av Becca - 26 november 2008 20:19

Pedro Almodóvar- en man som har förstått det här.


Idag uttalade jag mig om något som... ja, jag tycker, och enligt mig har jag rätt. Teater och filmfolk har något gemensamt oavsätt vem vi talar om. Jag kan inte sätta fingret på vad det är. Om det är målmedvetandet eller viljan att uttrycka känslor och budskap.


Det är bara så att något har dom gemensamt, vi gemensamt. Jag skulle gärna räkna in mig själv i den här gruppen, dock kanske jag inte nått dit än och förstår vad allt handlar om. Å andra sidan tror jag att jag har rätt.


Det är något att upptäcka dock, något jag vill upptäcka. det där med känslor och budskap, det kan man uttrycka och framställa på så många sätt. Det är dom som är duktiga på det som får mig att inspereras. Dom som inte följer en mall på hur en känsla ska framställas, utan dom som uttrycker den efter sina egna upplevelser och sin egna syn.


Jag bara älskar FILM och Teater!


Jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag blir ivrig av bara tanken att det finns så mycket som ännu inte visats, som ännu inte uttryckts.


Jag vill jag vill jag vill...


Av Becca - 26 november 2008 19:31

Jag brukar ofta tänka på folk som omger mig dagligen, in reality.


Det finns vissa som jag bara inte kan se mitt liv utan, man får tanken: vad skulle jag göra utan dom?!


Dessa människor betyder så otroligt mycket, det är dom som får mig att må bra, dom som verkligen får mig att känna mig behövd, omtyckt och förstådd.


Vissa av dessa människor är vänner, kompisar, kamrater, pals call it whatever you want, men det är folk jag umgås med. Dom där personerna som verkligen förstår mig, som verkligen tycker om mig och som verkligen ställer upp.


Ja jag är så otroligt tacksam över att jag har dom, om dom bara visste vad dom betyder mycket, och jag tror att det är ömsesidigt.


Det är dom jag verkligen skulle kalla riktiga riktiga kompisar, sådana som inte tävlar om massa uppmärksamhet och lycka. Dom som inte trycker ner folk för att själva må bra.


ÅH jag vet att NI vet vilka ni är. Problemlösarna, Dom tröstande, glädje spridarna... ja ni är så mycket, så mycket, så mycket och så otroligt underbara.


Tack för att ni finns där.


Tack så hilma mycket! <3

Av Becca - 26 november 2008 19:02

Ja en liten lista på saker som är PMS-humör framkallande:


1. Någon som nynnar på en låt i ca trettio minuter, är man på dåligt humör är detta OTROLIGT irriterande.


2. När strumpbyxorna känns lite för obekväma, man känner sömmen vid tårna lite för väl.


3. När man är sjukt sugen på en specifik chokladbit, exempelvis Geisha, man har pengar, man har en ICA butik, MEN den ICA butiken HAR INTE Geisha.


4. När man är på bra humör och vet att idag blir det iaf god skollunch, det står pizza på matlistan, det blir ungnstektmöggelgrön falukorv och mos...


5. Något man har bestämt skjuts upp eller helt enkelt blir inte av, ett möte med en person, ett bio besök mm.


6. När folk inte förstår dig, och bryr sig inte om att försöka heller.


7. Lärare som tycker att dom själva är mycket, mycket uppsatta människor och har ... vad ska man säga... MAKT!


Jaha tänker ni, och JODÅ säger jag. Allt det som togs upp i listan är inget jag upplevt idag, bara lite fakta om vad som kan få mig på otroligt pms-humör. Men en punkt jag tog upp kan bidra till vissa pms vibbar idag.


Tack för mig och adjö!


Presentation

Omröstning

känner du mig?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards