Alla inlägg under september 2008

Av Becca - 29 september 2008 21:41

Hej ja nu har jag som ni kanske förstått tagit en paus från pluggandet igen.


Jag är bara för att redogöra, inne på min fjärde kopp te idag. BRA! fint. Jag som skulle sluta hulka te varje dag och förebygga levercancer... ja så bra gick det. Nej jag måste verkligen skärpa till mig.


Imorrn blire bara en kopp te :) nu lovar jag det, och sedan meddelar jag om detta funkar XD


Nu ska jag väl fula mig och verkligen försöka plugga kinesiskan en gång till innan jag sover.


Kärlek till underbara vänner som finns där i ur och skur (några få är ni, men ack så underbara)


Kärlek till mina päron som verkligen älskar mig, (tur det) och som ställer upp i alla lägen.


Sist men inte minst kärlek till Joao, för att du finns och för att jag får pussa på dina läppar! <3


Godnatt medmänniskor



Av Becca - 29 september 2008 21:15

 Jaaaaaahniiiiiiiiiiiii Deeppppppp <3 ( en bild bara för sakens skull lixom )


Här sitter Rebecca, klockan halv tio på kvällen och pluggar kinesiska :) har kinesiska prov imorgon, och jag skulle väl kunna säga att jag är ute i sista minuten... fint :)


Jag har annars rätt kliande ont i underkäken efter att tandläkaren pillrade på tandisarna idag :) tydligen har dom börjat fylla igen luckorna i underkäken nu :D låter fint, som om att det går framåt lixom. Ja jusste alla som inte har tandställning kanske inte förstår detta, men ja vi som har det får väl helt enkelt inse att vi tillhör våran egna lilla klubb ;)


Nej skämt och sido.


Idag sprang jag stockholmmaraton på idrotten :) nej det gjorde jag visst inte, men dock kändes det så!

Jag sprang och sprang och sprang! och stannade för att skriva upp pulsen, sedan sprang jag och sprang och gick och sprang... JA ni fattar :)


Så jag tyckte att jag var värd lite Merci choklad nu till Top Model :D japp man tackar.


Idag hade jag ett gott skratt med Joao, han och jag kittlade varandra, gjorde grimarser och så vidare, sånt som vi gör när vi är trötta och flummiga :) jag älskar dom ögonblicken, då man bara är allmänt fula tillsammans :D haha goda skratt fick jag!


Neje nu skall jag återvända till, ja jag vet inte kanske min kinesiska läxa någon?


Tjing ;)




Jag

Av Becca - 28 september 2008 21:21

Bejbi Bejbi, du och jag. Jag vill att det ska vara så jämt...


Vill bara meddela att jag var på Tandoori House med mamma och pappa ikväll.


Jag åt tre rätters... nan börd till förrätt, kycklinggryta med chili (otroligt stark) till huvudrätt, och någon indiskglass till efterrätt :D asgott vare iaf. Nu känner jag mig som en stor bastant köttbulle XD


Jag älskar mina päron så mycket. Dom kan vara otroligt söta när dom lägger den sidan till :D


Nu ska jag iaf sova tror jag, eller försöka sova. jag ska upp tidigt imorrn för tandläkartid.... vafan kunde dom inte hitta en senare tid eller?


Aja :) godnatt med människor.


Tjing <3


Av Becca - 28 september 2008 20:15

Jag satt just och läste lite bloggar. Bloggar som tillhör... ja männsikor i sundsvall som är i min ålder skulle man väl kunna säga.

Inte kompisar men folk som folk lixom.


Jag läste nyss en blogg och blev otroligt... glad och äcklad på samma gång.

Det finns två människor som tydligen är tillsammans, ja grattis till dom. Men deras relation... ja jag ska inte säga något, dom kanske är jättesöta med varandra.


Men aja det blev bara för mycket. för mycket EGO i en och samma relation.

Men det är väl deras grejj lixom.


Dock tänker jag på hur lyckligt lottad jag är som har en sån fin och gosig pojkvän :) En person som älskar mig trotts att jag går runt i ruffsigt hår och bortglömd mascara under ögonen ibland när jag vaknar. Och som tydligen snarkar ibland :S och pratar i sömnen XD


Ja älsklingggggg om du bara visste vad du gör mitt hjärta glatt. Det finns väl inget jag ska klaga på!


mumms på dina läppar! <3

Av Becca - 28 september 2008 12:27

Godmorgon, godmorgon!


Ja vad ska man säga, det är söndag. Jag skulle så otroligt gärna behöva gå på gymmet och träna somjag brukar göra på söndagar. Men idag kommer inte hälsan först på min: Att Göra lista. Nej Idag står det Sarah Palin, högst upp på den listan... på andra plats står det kinesiska glosor.


Jaha tänker ni, gu va göj för dej då? Näh det är faktiskt inte så göj :/


Att jag mitt i mitt skrivande av Sarah Palin uppsattsen fick akut shoppning behov var ju ännu bättre. Dock sitter jag fortfarande iförd mina pjamas byxor och ett linne och stirrar på dataskärmen. För jag vet att idag kommer inte Rebecca få shoppa något alls.


Dock ska jag nog kolla runt lite på internet vart jag kan finna lite käder :D


Ja vadå? jag har ju paus nu från Sarah Palin... bara en kort kort kort paus, sedan så ska jag skriva som bara den serrni, för så otroligt inspererad är jag idag :D...


Vänta var jag inspererad idag? var jag det?


Nehe, jusste det var jag inte.


Tjing

Av Becca - 27 september 2008 21:03

Ja här sitter jag och gäspar. Jag är ofantligt trött. Med tanke på att någon udda människa ville roa sig med att väcka mig klockan 3 inatt med ett telefonsamtal, gör ju tröttheten förklarlig.


Jag spenderade iaf det senaste dygnet med mitt hjärta, min älskling, min man, Joao. Vi åt pizza på marcopolo i skönsberg igår. As mysigt faktiskt, med tanke på att jag inte har varit där på kanske 11 år, sedan jag bodde där när jag var 6 alltså.


Sedan skjutsade älskling mig på cykeln. Vi åkte till willys och köpte mycket godis :D som lovat alltså. Sedan hem och gosade framför tv:en. Jag fastnade framför en ultimat romantisk komedi då, ett monster till svärmor. Joao var inte lika lycklig över filmen som jag var. Men vadååå det är ju mysigt med måbra gosiga halvdåliga komedier A la Hollywood.


Vi somnade väl vid kanske 2 tiden, och vid 3 väcktes jag av nån irriterande person som ville dryga med en trött Rebecca. Aja hoppas han hade kul iaf :)


Nu sitter jag här, min bror , hans fru och deras son Leo, plus min pappa var här hemma på middag. Jättemysigt. Men nu har Leo och Co åkt hem till Ånge och min pappa till stugan.


Jahapp då sitter man kvar här då, och kan bara rikta tankarna åt ett håll. Det är en viss person som bara upptar mina tankar just nu. Joao älskling. fan vad jobbigt det ska vara. Jag saknar sönder dig nu. KOM, va hääär, kom, sov brevid mig inatt! jag saknar dig redan :(


Ja nu ska jag ta mig en kopp te och umgås med min man via sms... XD

Längtan har ingen lag... eller fanns det ens nått som hette så? INTE? nehe.


Tjing





NU

Av Becca - 26 september 2008 18:41

Ska jag då upprepa att jag ska till Joao. Vet inte varför jag skriver ett till inlägg XD för att jag känner för det helt enkelt.


Imorrn kommer gos Leo hit btw :D wow faster ska gosa sönder honom :D och ta fram bebis språket så klart :D. äää du fasstes lilla gulleplutt? gulliliilipluttt!


Ja nu ska jag då gå till slut XD vi ska köpa kina mat, MUMMA!


Og mye gotteri, som man säger på norsk ;D



IH

Av Becca - 26 september 2008 17:44

Ja kanske världens bästa uttryck :P : IH, dock kanske inte alla förstår varför det används, när det används eller vad det betyder...


Det är bara ett få antal som vet, min vän matilda är i lärnings processen nu XD


Ja det var ju inte det jag skulle skriva ett inlägg om. Jag tänkte bara berätta att jag har ont i huvudet :(

Jag sitter och slöar och packar lite grejjor samtidigt.

Jag ska snart till Pälsk och ja sova där. Ska bli gos.


Neh nu ska jag typ ta en ipren för huvudvärken eller nått.


Tjing :)


Presentation

Omröstning

känner du mig?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards