Alla inlägg under oktober 2008

Av Becca - 31 oktober 2008 15:54

Jag vill bara meddela att igår så var jag med Petronella, Camilla, Lisa och Nuru, det var mysigt :D vi poppade popcorn och myste till Saturday Night Fever, filmen nådde dock inte upp till mina förväntningar...


Fan nu tjatar mamma, jag ska nämligen till stugan nu, aja vill bara säga att JA Sara Jah Cure är underbar! ´


Puss på er, puss på Älsklings Joao <3


Tjing



...

Av Becca - 29 oktober 2008 18:41

I'm not in this world
To live up to your expectations
Neither are you here to live up to mine

Av Becca - 29 oktober 2008 18:17

Jag är flummig och sitter i väntan på att mamma ska komma hem från jobbet, hon ska köpa god mat som vi ska äta. Ni vet klyftpotatis, kött och sås och hela kittet. Yum Yum!


Jag diggar Peter Tosh och önskar att jag kunde få flytta till ett avlägset ställe i afrika och bygga upp en safari resort mitt ute i bushen... Njae kanske inte men hallå hur mysigt såg det inte ut att vara då? jag såg nämligen på en dokumentär på 9:an här om kvällen. Den handlade om just detta, ett par från London, Enlgand som flyttade till Zambia och byggde upp en resort mitt ute i bushen och skulle starta en egen liten safaritour. Mysigt värre! jag vill också... :/


Dock såg jag på Oprah i morse... då blev jag lite arg. Det var nämligen ett par som fick sitt kök omgjort och sedan när dom diskuterade the makeover så frågar Oprah frun: " do you like your new kitchen?"  Och enbart frun svarade på frågan. Sedan visade dom ett litet filmklipp på deras nya kök och på hur mannen sitte roch läser en tidning och relaxar medans frun står och lagar mat.


HALLÅ! kan inte mannen också laga mat? eller tar alla amerikaner förgivet att det är fruns uppgift? det verkade så iaf. Detta gjorde Rebecca rosenrasande...



Av Becca - 29 oktober 2008 18:11

Just när jag satt mig ner här i min sköna stol och ska börja skriva i min blogg ringer Matilda. Hon låter allmänt upphetsad ( inte på det sexuella sättet ) och hispar fram något om snö. "Hurru! jag tror det snörar ute!!!"


Rebecca som är i förd 10 cm höga klackar ( provade en liten outfit ) springer runt i lägenheten i hopp om att få se en snöflinga falla utanför förnstret. Jag fokuserar min blick på en gatulykta, och DÅ, då ser jag små fina snöflingor falla mot marken. Vad fint :D det snöar ute, årets första snö!


Vintern är välkommen!


Rebecca signing out...





Av Becca - 26 oktober 2008 18:48

Just nu sitter jag och slöar, min man sitter på min säng och ser fotboll, jag är dock inte lika intresserad. Snart ska jag och min man gå en prommenix nånstans bara för att.


Tack säger jag till Bosse Svensson 52 som kommenterade mitt förra inlägg, japp I'll be in touch ;)


Tjing

Av Becca - 26 oktober 2008 16:10

Ja jusste vad är det för fel på mig? jag funderar så att det knakar.


Rebecca, hon brukar lixom alltid tycka att nya människor är jättekul, att lära känna nytt folk och att ja helt enkelt prata med massa olika människor.


Detta kan dock vara ett stort problem... för Rebecca verkar dra till sig diverse människor som... är lite läskiga. JOBBIGT tycker jag. Ni vet sånna som smörar sönder: åh du är fiiin, jaha gud vad rolig du äääär... osv


Ja ibland undrar jag om jag egentligen sitter och pratar med Bosse Svensson 52, pedofil.


Läskigt värre, men tur att man har vett i huvudet då och hanterar situationer rätt. Dock tycker jag att alla som beter sig som Bosse Svensson 52 borde få hjälp.


Tack för mig och mina ord och Tjing.

Av Becca - 26 oktober 2008 09:20

Hej hej och åter igen hej.


Jag har haft så otroligt mycket roliga saker att göra istället för att skriva blogg och därför hare det inte blivit så mycket av denna varan.

Haha så otroligt mycket kanske jag inte har gjort men bloggen har inte prioriterats.


I fredags träffade jag min älskling, vi gick och köpte ett ton lösgodis som vi sedan frossade medans vi såg en svensk film på ettan. "Om Sara" hette den, den var faktiskt väldigt bra och otroligt sevärd, jag älskar när inget går som planerat och så blir det ändå bra. Vi hade egentligen tänkt se en film som Joao hade med sig, men efter som dvdn dampade så sket det sig, och då hittade vi Om Sara istället.


Igår så hade jag en MilliRebiZ dag :D det var en efterlängtad underbar dag! då jag och Milli återförenades. Vi gick en sväng på stan, tittade runt och sedan slog oss ner på Charm för att fika. Vi disskuterade livet och dess up's and down's. Som vanligt kanske man skulle kunna säga. Sedan på kvällen så kom Milli till mig igen och vi såg på en superb film "Tala Med Henne" by my favourite: Pedro Almodóvar. Det är en spansk film som är mycket bra, djup och filosofisk. Tycker om. Sedan att vi åt chokladmousse till detta var väl inte att nämna?


Ja det var väl dessa dagar, idag så ska jag nog bara plugga och sedan vara med mitt hjärta :)


Tjing

Av Becca - 23 oktober 2008 22:45

Nu ska jag gå och lägga mig. Efter ett djup samtal med Lisl och lite Peter Tosh i mina öron och sinnen så känns det som att det är dags att krama kudde.


Imorgon har vi temadag på skolan, tjohej vad hela min klass kommer att komma???


HIHI jag kan nog räkna på en hand hur många som kommer vara närvarande.


Aja nu blir det sängen.


Godnatt folk <3


Presentation

Omröstning

känner du mig?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards