Alla inlägg under mars 2009

...

Av Becca - 22 mars 2009 01:12

Jag önskar att jag inte vore en sådan rastlös människa! Jag måste alltid ha något att göra och trots att jag alltid har något att göra så vill jag alltid göra något lite roligare. Jag vill bryta mig ifrån vardagen, jag vill strunta i normer, jag vill bara göra det som gör mig glad!


Jag skulle helt ärligt bara vilja skita i skolan i en vecka, totalt ignorera tider och alla måsten som exsisterar i världen. Bara sätta mig i en bil, tillsammans med massor av roligt folk, detta folk ska känna samma längtan efter att skita i alla måsten. Tillsammans åker vi till någons sommarstuga där vi forstätter att ignorera alla normer. Vi kan dansa, skrika, sjunga, rulla runt i gräset, se en skräckfilm, ha en picknick på en äng, spela skit bra musik och bara NJUTA av friheten! Vi kan göra det hela dygnet utan att sova, UTAN att ställa klockan på sju för att dagen där på vakna klockan sju och gå till skolan...


Jag skulle helt ärligt kunna göra detta och det skulle troligtvis ge mig världens energikick och motivation till att leva vidare och härda ut i ett och ett halvt år i skolan som nu återstår. Problemet är bara att jag inte vet en enda person som har samma längtan efter detta!? inte en enda... så jäklarns sorgligt! Jag tänker ju inte åka ut på landet ensam.  


Nej, den dagen jag hittar dessa personer som delar den här längtan, den dagen ska jag fan genomföra detta också!



Av Becca - 21 mars 2009 23:55

Jag

Lika obetydligt närvarande som en grön nonstopkaramell i en nonstoppåse. Lika speciell och originell som ett par jeanstights i en stad som rymmer 80.000 personer. Lika fantastisk och uppskattad som café coffee house.


Du

Gud om jag fick så skulle jag förlänga varje sekund och spara det på ett band, något jag kan visa upp, något som andra kan få se och ta del av. Jag vill att dom ska förstå. Det är otroligt hur obetydlig jag är, men hur betydlig just du kan vara.


Så betydlig, så jävla betydlig.




Av Becca - 21 mars 2009 10:51

Så här på morgonkvisten vill jag säga att gårdagen var riktigt mysig. Maria och Sanna var här, vi åt ett ton godis och såg halva Moulin Rouge filmen... sedan diskuterade vi mest. Det var mysigt!


Idag ska jag ut på Birsta City med mamma och pappa. Ska handla lite presenter till personer i min nähet, sedan ska jag se om jag kanske hittar något jag själv också, kanske kanske!


Sedan måste jag erkänna en sak, min vän Maria har alltid älskat Marit Bergman, och jag har väl alltid tyckt "ja hon är väl bra".  Men helt ärligt, jag tror jag börjar gilla henne musik på riktigt...


Aja nu ska jag iväg!


Av Becca - 20 mars 2009 19:14

Jag har nyss varit och rännt på stan. För att vara mer exakt har jag ätit middag med Joao, han bjöd mig på kinarestaurang. Åh jag känner mig som en jobbigt kär tjej, men hur sött var det inte då!? Jag har inte gjort något för att han ska bjuda ut mig på middag, den här veckan har jag mest varit pmsig och jävlig. Han är rätt go den där Joao!


Efter middagen skulle han på fotbollsmatch... kul. Han har som sagt inte tid för mig i helgen och det sårar mitt lilla hjärta. Jag måste säga att det är konstigt att jag tycker om honom så jäkla mycket fortfarande. Det trodde jag inte om mig själv att jag skulle ha så starka känslor efter ett år och tre månader. Men så är det. Det pirrar fortfarande när vi kysser varandra, helt seriöst.


För ett tag sedan då jag inte såg denna man på kanske en vecka, det var en hemsk upplevelse, då gick jag runt och jämförde varje killes parfym jag kände med Joaos parfym. De luktade ju inte likadant! jag insåg att det inte gick att vara utan honom, bara en sådan sak att jag saknade hans lukt var ju förfärligt jobbigt.


Nej jag är nog det, en jobbigt kär tjej som inte tänker släppa taget... inte än i alla fall. Inte så länge det känns såhär. Så Joao, du får stå ut med mig, men jag vet att du älskar mig, jag bara vet! haha.


Nej nu ska jag sluta sitta och le för mig själv då jag tänker på min söta pojkvän. Istället ska jag vandra in i köket för att ta en kopp te, om jag vågar. Mamma skällde just ut mig för att mina kläder ligger överallt... HUM.


Btw, kvällen ska spenderas med Maria och Sanna. Vi har köpt världens största godispåse och jag antar att den lär vara tom när kvällen är slut! Fina tjejer!


Hejdå!

Av Becca - 20 mars 2009 07:30

Gomorrn, sitter och känner mig allmänt nedstämnd... kanske beror det på att himlen är grå idag. Ingen sol syns heller till, jätteroligt känns det. Nej inte roligt alls om jag får säga det själv. Idag kommer vara en dag då jag tänker alldeles för mycket, det brukar bli så när jag är på detta humör. Jag har en känsla av att det inte är annorlunda idag.


Att det är helg nu gör mig inte heller glad. Joao har inte tid för mig i helgen!!! det betyder att jag inte kommer få träffa honom på hela helgen, det känns bedrövligt. Jo det är sant, det är läskigt hur beroende man blir av en persons närhet efter ett tag. Jag antar att jag överlever ändå.


Jag är egentligen inte så fest sugen, men samtidigt känner jag nästan mig dum för att inte ha varit på fest på länge. Ska man behöva känna sig dum för det? hum jag vet inte.


NU är det bäst att jag snyggar till mig lite, eller snarare i alla fall borstar tänderna. Jag ska tydligen vara på skolan snart. KUL.


Jag ska begrava mig i ett grått moln idag. Så är det.

Av Becca - 19 mars 2009 23:17

Vad är det med mig ikväll, jag uppdaterar bloggen stup i kvarten. Jag antar att jag har mycket på hjärtat och skriver av mig, skriver ned exakt allt jag känner. Mjo det är nog så.


Klockan är Rebeccabordesovanu time. Rebecca sover inte nu, istället är hon rätt pigg och ivrig. Riktigt dåligt av mig tycker jag. Hur ska jag orka leva imorgon om jag inte får sova? HUM dags att bli trött.


Ska lägga mig i sängen och räkna får, för visst är det vad man gör när man inte kan sova? Jag tror det. Eller var det lamm? men skit samma, dom är besläktade i alla fall.


Nu ska jag räkna får/lamm i ett par timmar.

Godnatt!


Av Becca - 19 mars 2009 22:40

Jag har just kommit på mig själv med att vara rysligt jobbig. Jag vet inte varför jag är så jobbig. Jag menar... jag gör impulsiva saker, som att exempelvis ge komplimanger till människor jag inte känner så väl. Jag gör det bara för att jag vill liksom. Det är i och för sig bra, men i den här staden betraktas det som udda, konstigt och jobbigt. Varför ska man engagera sig i liv som man inte ens kan relatera till?


Jag känner för det, jag känner för att vara spontan och impulsiv, jag vill även ta allt som medföljer detta. Som exempel att halva staden kollar snett på mig och tänker att jag är en överaktiv och hyper människa som borde sättas på pshyket.


Men allvarligt, nu är det så att jag är född skytt. Jag är frihetsälskare, jag är impulsiv, jag är överaktiv i allt som jag gillar... så är det bara. Jag antar att det bara är att infinna sig i det!



Av Becca - 19 mars 2009 22:21

Måste bara påpeka att jag är stuck vid det där med bachata nu, och eftersom jag absolut inte kan dansa bachata så håller jag mig till att lyssna på musiken.


På exempelvis denna fina låt, eller fin... jo men den är ju faktiskt jättefin synd att den ska vara lite sorgligt nu också. Men något är säkert: Rebecca gillar den!


Och hurrni, skippa slidshowen och suckandet i början... för alla er lite känsligare menar jag då. Det finns ju alltid något att klaga på, men klaga på låten om ni nu ska klaga, för det är den jag fokuserar på.


Te extraño:

http://www.youtube.com/watch?v=mzxELRSR2vU

Presentation

Omröstning

känner du mig?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards