Alla inlägg under januari 2009

Av Becca - 21 januari 2009 22:05

Jaha ja, rätt trevlig dag idag faktiskt. Sovmorgon hade jag också, till klockan 12,25. Mysigt. Allt hade varit helt underbart OM vi hade bortsett från en liten detalj. Det snöade igår. Ja snö är mysigt och jag älskar vintern, MEN mer snö betyder mer att ploga.


Detta förbannade mig inatt, just det, inatt klockan ett kom plogbilen på en sväng runt mitt hus. Tydligen bestämde sig hela plogkåren för att besöka mitt område. Det lät så i alla fall. Så vakna, det gjorde jag. Låg och bad att det extremt brummande och skrapande ljudet från plogen skulle ge sig av. 30 minuter senare blev mina böner hörda. 30 MINUTER SENARE. Jäkla tur att jag hade sovmorgon annars hade det varit en trött och extremt sur Rebecca som min klass fått dras med.

NU ska jag snart sova och hålla tummarna för att plogkåren inte tänkte hälsa på inatt också.


Natti natti

Av Becca - 20 januari 2009 19:58

Ja då var det äntligen kväll, detta betyder ingen skola på ca 12 timmar. Mysigt! Jag har nu även sovmorgon till klockan 12.30 någonting på onsdagar. Halleluja! varför? njae beslöt mig för att inte gå dans mer, jag har ju estetiskverksamhet och alla poäng som behövs. Plus att om jag skulle fortsatt skulle jag haft hål till klockan ett, detta ger mig tre timmars hål. KUL.


Efter en sväng på stan uträttades shoppingbehovet på zara. Jag hade lite mer pengar på mitt presentkor än vad jag trodde. Sedan blev det mysig fika med Maria på charm. Och nyss blev jag klar med lite plugg.


Top Model NÄSTA!!

Av Becca - 20 januari 2009 07:07

Jag vet inte om alla vet om, känner till, mina åsikter om skribenten Erfors i expressen? Nå? Nej jag förstår det. Men detta är en man som skriver krönikor, alltså en krönikör. Under hela presidentvalet eltade han sin kärlek och sitt stöd för McCain och Palin. Samtidigt som han visade sin skeptiska inställning till Barack Obama. Men självklart ska alla få ha sin egen åsikt. Dock som Obama stöttande svensk så gillade jag självklart inte ovanstående.


Vad vill jag komma till? Jo, jag har läst många, många, många krönikor med Mr Erfors som författare. De första för att jag inte hade någon aning om vem han var. Resten mest för att jag aldrig fattat varför han blivit krönikör, han kan ju inte skriva en krönika som tilltalar läsaren, eller en krönika som har ett bra och klatchigt slut. Ofta är också texterna väldigt osammanhängande och kan handla om att han klockan ett på en måndag morgon åt en macka med skinka på och slutar med att han vill ha en ny ferrari. ( detta var ett exempel inte taget från hans krönika )


Men jo, jag hade tappat hoppet, på att jag någonsinn skulle kunna läsa någon av hans krönikor och känna: Wow, han har så rätt. Det var liksom helt uteslutet. Men NEJDU nu fick Rebecca en smäll på käften, idag till morgonteet så överbevisade han mina uppfattningar om honom.


Gratulerar Erfors till krönikan om IKEA! Vi får hoppas att det fortsätter såhär.





Av Becca - 19 januari 2009 19:31

Men snälla Rebecca, jag kollade just på min klasskamrat Saras blogg, fint att jag sitter och fäller tårar till en låt... My President Is Black... Jag lovar jag gråter, sedan så känner jag otroligt lycka och samhörighet med hela världen som tycker att Obama var rätt man att ta tag i allt, i rättan tid vänner. NU måste jag på allvar sluta gråta, och jag lova detta var tårar av glädje.


Obama, ja han har ju inte kommit till makten än, men snart, mycket snart. Och jag har faith in you Barack Obama. Det har jag.



Av Becca - 18 januari 2009 16:30

Idag firar jag och min älskling ett år. Grattis till oss <3

Av Becca - 17 januari 2009 18:10

Jag kom nyss hem från Ånge, där vi hälsade på min bror och hans lilla familj. Leo var självklart glad att se faster, och katterna också. ÅH vilka mysiga varelser, både katterna och Leo. LillLeo har börjar att stå upp själv, söt människa. Sedan älskar han att dra i mitt hår, forttfarande söt människa, dock gör det rätt ont.


Hemma hos bror såg jag även på en jättebra dokumentär om Mao, läskigt och... hemskt. Sedan åkte vi hem.

I bilen påväg hem somnade jag och vaknade av en konstig låt på min mp3, en konstig röst som pratade i mitt öra, hum mycket läskigt.


Nu ska jag snart på restaurang med päronen, och sedan blir det gos med min enda, underbara, fina älskling, Joao.

Av Becca - 17 januari 2009 11:29

Hej, godmorgon, goddag kära vänner! Jag vaknade för inte så länge sedan med en hejjudanes mensvärk, jag trodde jag skulle spy, fruktansvärt var det. Nu har jag tagit både alvedon och ipren så vi kan hoppas att det blir bättre.


Dagens roligaste? Min mamma pratade nyss med min syster i telefonen, hon kommer sedan in till mitt rum och säger:

Mamma - Ina ska på audition idag!

jag - Jasså!? för vad? ett jobb eller menar du typ en film?

Mamma - Nej, hon skulle tydligen på audition för något tv program som handlade om hypnos...


HAHAHA vad ska man säga, jag älskar min syster <3

Presentation

Omröstning

känner du mig?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards