Alla inlägg under januari 2009

Av Becca - 28 januari 2009 21:13

Ja idag efter skolan tog jag och min vän Matilda en sväng till obenämnd plats. Efter detta dreadful besök så bestämde vi oss för att vi banne mig behövde lite fika. Vi gick till Charm, det lilla Charm mitt emot indiska. Där satt vi fönstret och frossade i eftermiddags buffén. Det blev allt, ingat av allt möjligt. Så som tårta, scones, chokladbollar och någon konstig rosa ruta.


Te också, te för guds skull, med kaktus och smultron smak. MUMS.


Nej nu ska jag se en dokumentär om en svensk tjej som gick i kloster när hon var 18.


Baj baj



Av Becca - 28 januari 2009 08:29

Hej här sitter jag och filosoferar på morgonkvisten. Har ätit frukost nu och ska pynta mig lite. Tänkte bara berätta att vi ska på vårshowen idag! ska bli riktigt kul, hoppas jag. Bara det inte är tråkigt... haha nej vi får se.


Nu ska jag ta och lyssna lite på bra musik och göra mig färdig för en dag på skolan.


Tjing

...

Av Becca - 27 januari 2009 22:06

Ja idag såg jag på Vicky Christina Barcelona med Matilda. Min vännina låg mestadels inburrad i kuddar och använde sin te kopp som dreggel kopp varje gång hon såg Javier Bardem ELLER Penelope... Ja vad ska man säga? Penelope är sjukt snygg, det är hon ju. Men Eva Mendes är fortfarande min fru. Rehab or no Rehab she's still my wife.


Det där med latino kvinnor... ja lets face it, jag kommer aldrig se ut som varken Penelope aller Eva, men vadå jag är en stolt skandinavisk kvinna, en viking...


Nej hurrni ibland verkar det väl lite tråkigt att vara svensk... blåögd och bosatt i Sverige. Men jag älskar det trots allt. Jag är en stolt norrlänning. Älskar hårt norrland och norrländska. Dock kanske inte min dialekt är av det grövsta slaget men what ever.


Sverige i mitt hjärta, men Darin eller Danny kommer aldrig kompencera Reggaeton eller Salsa, eller Reggae det funkar inte hurrni. My heart still belongs to Reggaeton och dess likartade musik. Så ärrreee serrrnii.


Ja vad svammlar hon om tänker ni? ja jagf vet inte. Detta var ett "jagskriveravmig" inlägg om mina tankar just idag just detta klockslag: 22:06.



Av Becca - 27 januari 2009 19:21

Gud jag är hur deppig som helst. Jag tycker allting är jobbigt och tråkigt. Vad är det här, tredje kvällen i rad som jag känner så här. Jag hoppas det bara är något som har med årstiden att göra... annars blir jag ledsen. Jag tvivlar på allt, exakt ALLT och undrar vad livet är till för. Oj det lät dramatiskt men ja det känns lite så. Lusten i livet är väldigt low nu. Tråkigt. Hoppas det blir bättre snart.



Av Becca - 26 januari 2009 21:49

När allt är svartvitt och inget är skarpt, vad gör du då?

När jag vill, jag vill, jag vill, jag vill! men ändå så tar det stopp.

När jag spenderar min egentid till att önska och hoppas, till att tro och åter igen komma tillbaka till tvivel.

När jag analyserat sönder allt i minsta lilla detalj och jag inser att allt blev ju så mycket suddigare nu än vad det var innan, vad gör jag då?


Är jag en dreamer som alltid kommer att förbli det? Kommer jag alltid att se det fina i det icke så uppskattade. Kommer jag gå igenom livet med tron att inuti dig så finns det där, för jag vet det ju, det har jag alltid vetat.

Hur ska du förstår, hur ska jag förklara. Borde jag förklara och kommer du förstå? Om jag ändå hade rätt, om jag inte blev besviken, om jag visste att du vet, och du vet att jag vet. Om jag visste allt det där, skulle det underlätta?


Ska jag skriva ett brev på 8st A4, skicka det till din adress som är väl inprentad i mitt minne, och hoppas att du läser det. Kommer du förstå?


Kommer du förstå då?



Av Becca - 26 januari 2009 21:28


 SÄGER JAG NEJ TILL DETTA?! 


Jag har haft en bra helg så här sammanfattat. Dock orkar jag inte skriva om det just nu. Lite later kanske.


Tänkte bara informera att vi ( my pals Amanda and Sanna och jag då ) har tydligen chans att åka till Dominikanska Republiken på APU. Jag var där en gång när jag var sju, men Hola! vad kan man göra som sju åring med min familj i ett paradis? mest leka och plaska typ... Om våran resa bär dit nu som APU kan jag lova att det inte blir bara plask.


Lite mer som i denna helt fantastiska video ( bara för att jag älskar denna musik sjukt mycket och återsåg den på Saras blogg nyss ) PTJA kanske lite härlig dans på en karibisk strand NÅGON?!

http://www.youtube.com/watch?v=FZMWNu8APl4

Av Becca - 24 januari 2009 17:23

MEN herregud, jag fick just en otäck känsla i hela min kropp när jag såg detta. Det är ett klipp ur Tyra Banks Show. Detta avsnitt handlar om rasism. Då intervjuas en familj, de är stolta för att vara rasister och nazister och lär sina barn därefter.


Jag blir ledsen i själen när en 8 årig pojke sitter och säger att han hatar judar och alla som inte är vita. Vad är detta, får föräldrar påverka sina barn på det här sättet?


Jag mår otroligt dåligt. Det är hemskt. Och att ens kunna slänga ur sig att man tycker att Tyra Banks ska åka tillbaka till afrika och ha den moteveringen att: Alla som inte är vita ska åka tillbaka till sitt hemland. Jag tycker du Tyra ska åka tillbaka till Afrika till exempel.


Men vad? jag blir arg och ledsen.


GUD, BLÄ, SLUTA!


Ja ni får kolla själva och se:

http://www.youtube.com/watch?v=Gdi_VHvCR3A

Av Becca - 23 januari 2009 07:15

Godmorgon vänner och diverse andra!

Jag är för ovanlighetensskull lite pigg!!? klockan 07.15 på morgonen. Jag ser inte precis fram emot skolan, dock undrar jag om vi ska få tillbaka socialscience provet idag? undra sa flundra.


Igår var jag på teatern, jag menar JA det var torsdag och jag är aldrig pigg på torsdagar. Tur dock att det finns endel roligta människor som livar upp tillvaron i det äckligt bespökade huset någonstans vid kuben. Ja kvartersteatern alltså.


Nu känns det som att detta blev ett utdrag ur min nya bok "En torsdag i Rebeccas liv" och samtidigt känner jag stressen att göra mig iordning. Ska smsa Sanni också, och höra om vi ska promenera tillsammans till skolan. Vi är ju neighbours nu lixom.


Have a nice day.

Later!


Presentation

Omröstning

känner du mig?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards