Alla inlägg under september 2008

Av Becca - 17 september 2008 21:01

Och här sitter jag :) Känner mig tjock och hur finnarna etablerar sig i min panna :D...


Ord som: laoshi, jian och tongxue är etablerade i mitt huvud och jag bara känner hur jag kan bemästra det kenisiska språket på högsta nivå :)


Ja men det får väl gå som det går imorrn då? eller?


Ah nu lämnar vi det bakom oss :)


Btw people, imorse gick jag och sanna på våran första lektion i jazzdans. Till våran förvåning så var det absolut inte klassisk jazzdans vi fick dansa utan afrikansk dans XD haha. Förvånad och förvirrad gick vi runt och vickade på höfterna, skakade på rumpan och stampade lite här och var till nån trum musik och afrikanska wailingar :D men hurrni vet ni, det var sjukt kul :D haha.


Ja man kanske ska utmana Joaos syster eller nått på en liten battle? eller...? nej kanske INTE :)


För vet ni, så bra VAR jag inte XD


Zài Jiàn




IH

Av Becca - 17 september 2008 18:55

Jag måste bara meddela, jag åt nyss en av mina nybakade chokladbollar, och det var SJUKT GOTT! dom smakar nästan som delicato! den niH!

Av Becca - 17 september 2008 18:45

Hej :) Jag heter Rebecca och jag bakade nyss chokladbollar :D.... IGEN! jag bakade ju som sagt i går också... Fin Rebecca. Tjock Rebecca.


MEN jag kan ju skylla på att jag bara är så sjukt inne i min "engångimånaden" period och därför ökar väl socker suget... eller nått?!


Det är ju gott iaf :D hihiiiiiii.


Idag fick jag även höra av min vän Matilda att jag skriver mycket om Joao på bloggen. Ja men jag är kär, och han är underbar, så ja då får man helt enkelt göra det. :) sedan är det ju upp till er läsare att avgöra vad ni vill och inte vill läsa. Men jag tänker fortsätta skriva om honom.


Han är min älskling, det är äkta kärlek förstår ni. Och sådant påverkar väl nästan hela mig XD Men jag får vara sådan :)


SÅ nu ska jag iaf gå och tjocka chokladbollar........................... och trloigtvis plugga kinesiska...... BORING!





Av Becca - 16 september 2008 21:34

En lycklig Rebecca sitter och dricker en kopp grönt te såhär på kvällskvisten.


Hon har nyss sägt hejdå till sin älskling som varit här. Vi åt middag tillsammans :D och gosade och såg lite på idol. GUD min älskling du är världens bästa man, jag dör. Jag blir så lycklig av dig!


Iaf så har jag även en härlig spökhistoria som bara hänger över mig, jo vi ska nämligen lära oss en spökhistoria utantill och läsa för klassen imorgon. Ja men bra att Rebecca kom ihåg det i TID!??


Nej inte alls :) så nu får jag väl ägna mig åt att lusläsa den oxå! Kul är väl det nu när det är mörkt ute, jag är ensam hemma och min tv stängs av och på ibland :) jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!

eller? NEJ.


Tjing

Av Becca - 15 september 2008 21:18

Nu innan jag går och lägger mig måste jag skriva några rader till min man.


Jag längtar så mycket efter honom ibland, att jag kan bli frustrerande arg och kasta näsdroppar i väggen bara för att han inte har tid att vara med mig. Det händer inte ofta att han inte har tid, men när han inte har det då brakar helvetet lös inom mig. För jag vet ju att det betyder att jag måste vänta ännu längre innan jag får krama honom, beundra hans gulliga klädval, dricka te med honom i köket, prata om livet, diskutera framtiden, pussa på han fina afrikanska läppar... ja det är sånt som bara är livsviktigt nu för tiden. En vecka utan Joao... den veckan kommer troligen sluta i gråt.


Joao är barnslig, precis som jag. Vi skrattar tillsammans och inbland även åt varandra. Vi kan prata om problem, finnas där för varandra när det blir svårt.  Vi har det jättebra, självklart har vi ibland tjaffs som vilket annat par som helst, det är vi inte befriade från. Men jag tror det är bra, vi lär oss mer då, och speciellt så lär vi oss hur mycket vi verkligen betyder för varandra.


Jag blir nästan gråtfärdig ibland när jag tänker på oss. Vilken tur jag hade som bara råkade få gå förbi dig i vintras, och råkade fånga din blick, och råkade hamna på samma fest som du. Allt skulle verkligen kunna beskrivas som en film, för det var verkligen så. Något som aldrig skulle hända mig, bara alla andra.


Mitt hjärta är bara ditt och jag älskar dig så otroligt mycket!


Joao Mabiala och Rebecca Olaussen :D GUD vad fina vi är :D puss på oss!





Av Becca - 15 september 2008 20:17

Jag bara måste få uttrycka mig.


Jag blir så irriterad på människor som absolut inte förstår att alla är olika. Och som absolut inte kan försöka se något ur en annan persons synvinkel, utan är döds säker på att deras egen är den rätta.


Människor som gärna lyfter fram sig själv så ofta dom kan. Som gärna berättar om deras egenskaper som om dom vore ett pris, och på så sätt trycker ner andra och deras egenskaper. Omedvetet eller medvetet? Vilket som är lika oacceptabelt tycker jag.


En människa som klär sig i svart men pyntar sin personlighet med sin förmåga att prata, mest och oftast om sig och sina framgångar. En sådan person måste ha någonting, ett behov av att bli bekräftad, av sig själv eller av andra.


En människa som vet vem hon/han är och vad personen är kapabel till, en person som är nöjd över att vara just honom/henne, en sådan person skulle inte känna behovet att lyfta fram sig själv på det sättet, för dom vet att det kommer inget posetivt med det, dom vet att det bara framstår som arrogans och brist på respekt för andras åsikter.


Visst ska man ge sig själv credit om man är bra på något och om man lyckas med något man verkligen kämpat för. Men det finns en gräns för sådant, och vill man vara en öppen, social och vänlig person så ska den gränsen inte trädas över.


Men tyvärr är vissa för blinda för att se det.






Av Becca - 14 september 2008 18:57

Hih hej :) här sitter jag... och... ja myser i min nya, stora, lila kofta :D underbar är den. Helt super mysig!


Jag har alltså shoppat idag, ja det har jag. På birsta city så att säga. Där köptes koftan och en kjol :) mysigt med lite nya kläder. DOCK så blev jag fly förbannad på HMs sjukt irriterande sko sortiment. Jag som sååååå ville köpa ett par av deras superbilliga tygskor i helsvart format :) jag var alltså villig att betala dessa 98 kronor som dom då kostar... eller var det 89? JAG vet inte, men iaf så tyckte HM i stan och i birsta att Rebecca inte skulle få sina billiga skor..........


OKEJ.


Jajaja jag får helt enkelt vänta med att köpa skor, snart ska jag ju köpa höstskor, nu till veckan faktiskt tror jag :) ja det blir bra, då kanske HM har fått in ett par helsvarta tygskor??????


Vi får la se ;)


Tjing

Av Becca - 13 september 2008 12:06

Ja goddag får man väl säga. Nu när man har vaknat och är ja vad ska man säga, vaken XD


Här sitter jag och fryser, JOHO det är sant jag har typ goosebumps över hela kroppen :) Mysigt. Jag undrar om det beror på temperaturen i mitt rum eller på att jag är förkyld!? svårt där :S


Jag har bland annat hunnit med att duscha och städa mitt rum sedan jag vaknade, impressive huh? Jorå :) sedan var det tänkt att jag skulle til birsta med Marian i dag. Hon är dock stuck i Juniskär hos hennes vän sanna som ligger och sover as we speak. Haha, så kan det gå. Jag ringde Lisl nyss, jag har upptäckt nått förfärligt farschinerande (stavas det så?) Jo jag brukar alltid hålla telefonen på avstånd när jag ringer någon och ifall dom svarar så syns ju en grön telefon XD haha


Men sedan la jag märke till texten där det står: ringer nr... bla bla bla, mycket intressant att följa texten allt eftersom den rullar på (OJ jag vet jag är helt puckad XD ) Men iaf rebiz tyckte detta var farschinerande :P satt ni kan ju typ lägga det på minnet eller nått... ... ...


Inte? okej :)


Nej nu ska jag tyå äta lunch och sedan bege mig till standen med min mor, och kanske hitta nått fint inköp?


Tjing

Presentation

Omröstning

känner du mig?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards