Direktlänk till inlägg 31 december 2008

2008

Av Becca - 31 december 2008 14:36

Ja detta år har verkligen varit något speciellt. Allt i mitt liv är väldigt annorlunda nu än för ett år sedan.


Det är som två olika liv, nästan haha. Men vad har året gett mig?

Framför allt mycket kärlek och glädje, vilket jag är otroligt glad för. Jag träffade Joao och jag fick en liten Leo.


Jag har även insett vilka som finns och alltid kommer finnas där för mig när det behövs. Jag har fått ett större perspektiv på livet känns det som. Vet vilka som är dom man litar på, jag vet vilka som gör mig glad och som verkligen betyder någonting för mig.


Jag har även mognat till viss del, mina kära klass kamrater kanske tänker : mognat? men vad fan säger hon?! haha. Men jo jag har mognat som person trots att det inte syns i vardagslivet allt för mycket.


Jag har även insett vad film och teater betyder för mig, att det är ungefär det enda jag vill hålla på med. Att det också faktiskt finns en väg från Sundsvall till the screen, även om den är lång, lång, låååång.

Det tackar vi framför allt Elin för, som tagit mina hopes and dreams från en instängd lokal med lika instängda idéer, till någonting som faktiskt förmedlar känslor och budskap.


Det mindre bra med detta år är att med all kärlek kom även mycket hat.


Jag är en person som absolut ogillar när okända människor bestämmer sig för: Rebecca är en idiot, dum i huvudet, världens elakaste människa.


När människor tänker så och inte ens känner mig, då mår jag dåligt. Det finns förklaringar till att saker har hänt i mitt liv, det har aldrig varit med mening att såra någon, och hade jag vetat allt som jag borde ha gjort, skulle jag aldrig gått den vägen jag nu gått.


Jag är själv en väldigt öppen människa, jag älskar att träffa nytt folk, skaffa nya kompisar och bara ha kul. Jag är inte den som dömmer folk efter utseende eller intressen ( så länge deras intressen inte skadar andra ). Jag mina närmaste kompisar är helt olika människor, dom skiljer sig otroligt mycket ifrån varandra. Men det gör inte mig något.


Det jag vill komma till med detta är. Alla dom som i år har bestämt sig för att ogilla mig eller hata mig utan att egentligen ens känna mig, jag lovar det finns en anledning till varför saker har skett, och det var aldrig med mening att såra.


Jag hoppas att 2009 blir ett år som sådana missförstånd inte ska ske, och att folk faktiskt lär känna varandra innan dom placerar folk i : vihatarfacket.


Nu har jag skrivit en sammanfattning om mitt år, hallelulja. Jag hoppas att det inte blev allt för djupt eller tråkigt.


Nu ska jag fixa mej och sedan dra till Mätild på middag och parthey!


Hej då fina 2008, hoppas 2009 blir ett bra år.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Becca - 6 april 2009 21:57

Nu har jag skaffat en annan blogg. En blogg som ersätter denna. För hur länge? ja det får vi se haha.   Känner jag mig själv rätt så återvänder jag snart till bloggagratis. Men nu ska ni kolla in min nya blogg där jag skriver om allt och alla, som v...

Hej

Av Becca - 6 april 2009 21:20

Just nu irriterar jag mig på att min mor inte vill sluta sura. Hon klampar in i mitt rum när jag pluggar och kräver att få datorn för att min syster hade sett något roligt på internet... URSÄKTA men jag är pisstrött, förkyld, har ont i kroppen OCH ha...

Av Becca - 5 april 2009 23:20

Kan jag sluta sitta uppe klockan 23.20 när jag ska upp tidigt imorgon!? vah? MM... jag sitter och lyssnar på The Kooks, dom är bra!   Måste tvinga mig själv i säng nu. ett andra och sista GODNATT! ...

Av Becca - 5 april 2009 22:23

GOTT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   Jag hatar personligen att läsa sammanfattningar av folks liv, ja ni vet när någon skriver ett inlägg om vad dom gjort i veckan. Men jag är även mycket väl ...

Av Becca - 3 april 2009 17:50

Livet är jobbigt, hårt, svårt och piss, men jag lever på ändå.       ...

Presentation

Omröstning

känner du mig?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards