Alla inlägg den 22 december 2008

Av Becca - 22 december 2008 22:22

Varför ska jag alltid tänka så mycket? jag kommer in i perioder då jag tänker och analyserar allt. Jag blir lite dimmig, typ beter mig filosofiskt, skriver dikter och drömmer alldeles för mycket.


Hej hej jag heter Rebecca och är djupt filosofiskt tänkande just nu. Jag lyssnar även gärna på sorglig och rörande musik så att alla känslor kan väckas och bilda tårar, Jippie.


Ja jag funderar på allt och inget, just nu funderar jag på varför jag inte föddes som bi, alltså bisexuell, inte ett bi. Varför gjorde jag inte det för? det skulle vara praktiskt, öka chansen som singel att hitta någon, plus att det verkar lite spännande. Ni vet som Angelina Jolie, både gilla killar och tjejer.


Tha Problem? ja vad ska man säga, man kan inte tvinga sig själv att ändra sexuell läggning. Varför inte? - Jag vet inte.


Så nu sitter jag här, med massor av funderingar angående världen, mitt liv och vad jag ska ägna det till. Även funderingar angående hur mycket jag kommer att spricka när jag ska föda barn, och även funderingar på hur jag ska kunna återgå till good condition efter jul och julmat?


Jobbigt, mycket jobbiga tankar.


Funderingar kan vara riktigt underbara, och riktigt jobbiga.


Nu har jag upprepat detta länge nog, ni fattar nog vart jag vill komma.


Jag ska ta och dricka te... sedan inse att vissa saker inte kommer att ske. Sorry RebiZ.




Av Becca - 22 december 2008 17:25

Ja vad ska man säga... har man knäck, lussebullar, pepparkakor och diverse ischoklad hemma KAN det vara svårt att hålla fingrarna i styr... Jippie. Detta betyder att intaget av fett och socker redan nu, två dagar innan julafton, har varit alldeles för hög.


BLÄ, jag måste förebygga finnarna, NU!


Töntig RebiZ signing out.

Av Becca - 22 december 2008 14:24

Hej kamrater.


Drömmar tänker ni, då kanske ni tror att detta inlägg kommer att handla om kakor? ni vet dessa vita goda kakor som nästan enbart smakar socker?

Ni har fel.


Nej jag tänkte bara skriva ner några rader om drömmar, sådana som man kan ha om nätterna ni vet.


Jag fattar inte, det är ju så konstigt vad man kan drömma om ibland. Allt är så osammanhängande, i alla fall i mina drömmar. Ena sekunden är jag på Gran Canaria med Sanna och ska köpa ett hus, plötsligt så befinner jag mig på ICA i naxta och letar desperat efter prinskrov samtidigt som en fem årig flicka jagar mig med en kniv... Hallå? kan man få lite information om vart allt detta kommer ifrån? Alla dessa udda situationer och händelser, och hur alla dessa människor vävs in i dom konstiga situationerna.


Ja åter till vad jag kan drömma. Som i natt. I natt drömde jag en helt underbart konstig dröm. Den fick mig att må bra, jag blev lycklig. Jag vet inte varför. Men jag satt i ett klassrum på naturum, ett klassrum som egentligen inte finns på naturum, men det var där jag befann mig. Jag drömde att den som satt brevid mig helt plötsligt började tatuera min hals...


Varför var detta så glädje bringande? jag förstår inte, själva konceptet att en främling börjar tatuera min hals borde vara läskigt och skrämmande?! Men nej jag blev bara glad och lät denna kvinna tatuera små hjärtan på min hals...


När jag vaknade förstod jag inte alls varför jag var så glad, sedan mindes jag min dröm och insåg varför jag satt och log. Jag satt och log för mig själv klockan 10.30 på en måndags morgon, enbart för att en kvinna hade tatuerat hjärtan på min hals.


Ja vad ska man säga. Jag förstår inte vart denna dröm kom ifrån och varför en kvinna tatuerade min hals i ett klassrum på naturum. Dock förstår jag pytte bytte fnytte lite varför jag var glad, varför jag blev lycklig av denna drömmen. Det kanske inte alls hade med det faktum att en kvinna satt och tatuerade min hals som var glädjebringande?! Nej jag har kommit fram till en annan pusselbit som var glädjen i det hela. Och enbart därför önskar jag att den där drömmen kunde ha fått vara verklighet.


Synd att den inte är det, kommer den bli det? jag vet inte.




Presentation

Omröstning

känner du mig?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards