Alla inlägg den 11 januari 2008

Av Becca - 11 januari 2008 18:39

ja ni, idag insåg jag något. det bara flög in i mitt huvud XD jag förstog att livet är för kort för att slösas på onödiga saker som inte gör dig glad.

för kort för att slösas på människor som inte bryr sig.

för kort för att inte våga göra det man egentligen vill.

för kort för att tycka att man är ful.

för kort för att vara snål.

för kort för att vara långsur.

för kort för att vara lessen länge.

för kort för att ha förutfattade meningar.

för kort för att försöka få bort det där fettet på låren som ingen annan tycker gör något alls men som du ser EXTREMT väl.

för kort för att avstå från en jättegod chokladkaksbit bara för att "jagskavaranyttigiår".

för kort för att vara sur på din kompis kompis bara för att han/hon va sur på eran gemensamma kompis.

för kort för att deppa ihop i provrummet på HM bara för att du inte kan ha storlek 36 i deras äckligt små jeans.

för kort för att inte våga ta för dig!


förstår ni inte, vi lever en gång, man ska ta för sig allt man kan :D man måste va ego ibland :D man måste vara stolt över sig själv ibland :D man måste förlåta ibland :D så är det, tycker jag iaf, så så är det för mig, jag vet inte hur det är för er.


men med mitt liv ska jag göra något bra. inte slösa bort det på rökning,alkohol,droger och all jävla skit som det nu finns. det finns ett ord som är ett mkt bra ord: måtta, heter det. och det ska jag använda mkt.


jag inte tänker slösa mitt liv på att bry mig om folk som inte bryr sig om mig. folk som ljuger. folk som bara vill får andra att må dåligt. folk som inte förstår vad vänskap är. folk som inte lyssnar när det behövs.


listan kan göras så lång. men här med är det bara så. vill inte du vara med mig, så vill inte jag vara med dej. för varför ska jag slösa tid på att övertala dig. det är dyrbar tid som jag tänker göra något bra av ist.


ja hurrni detta va vad jag insåg idag, sammanfattande insåg jag att vi lever EN gång, så lev så bra som möjligt så du inte ångrar dig när du sitter där på pensionatet som 90 åring.

..................................................
..................................................
.......


NU ska jag off to the movies, och se på guldkompassen med två ladies ;) sanna och matidla, ska bli jättekul tycker jag. sanna är sötisen själv och matilda har man alltid roligt med :D puss på er jäntor <3






Presentation

Omröstning

känner du mig?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards