Alla inlägg under april 2008

Av Becca - 7 april 2008 08:45

Godmorgon säger jag :D jag har just duschat och ätit lite frukost. Och bla insett att det är T-R-Å-K-I-G-T väder ute idag :D... :( Varför är det inte sol för :(:(:(


Jag orkar inte gå till skolan men man måste ju. Båring. Funderar på att gå på gymmet efter skolan, men det beror på. Vi får la se vad som händer.


Ah godmorgon iaf <3

Av Becca - 6 april 2008 19:58

Förlåt för att jag har varit lite konstig. Förlåt för att jag inte har litat på dig.

Förlåt för att jag har försökt ändra på massa saker, jag vill inte att det ska va så. Du ska vara du, bara du, den du du har alltid varit, för det är den bästa du som nånsinn kommer att finnas.

Jag har insett att jag egentlitgen inte är värd någon som du. Men ändå så finns du med mig. Jag förstår inte.

Tack för att du lyssnar. Tack för att du inte tröttnar.

Du är världens absolut finaste människa och jag är så glad att jag träffade dig.

Bara att höra dig skratta får mig att må bra. För du har världens sötaste skratt.

Och alla saker som du har gjort för mig / ställt upp för mig, bara för att du vill, inte för att du måste.

Det finns nog inte ord, och jag har insett så många saker idag.

Men för varje dag som går så förstår jag mer och mer hur mycket du betyder för mig. Jag kan inte uttrycka i ord vad du betyder för mig.

Jag har insett att jag måste börja uttrycka det mer i känslor, precis som du gör. För jag vill aldrig att du ska tvivla på vart du har mig.

Jag kommer alltid att finnas här, så länge du vill ha mig här.

Allt för dig och tusen gånger om.


Av Becca - 6 april 2008 18:44

Jag har just insett vad mycket man kan lära sig av en bilddagbok. Man kan lära sig vilken typ av person personen är, vilka relationer den har, vem som är dens bästa vän, familj och husdjur, hem, sommarstugor, vad dom gjorde på nyårsafton, vilka typ av kläder personen gillar, intressen, resor, favorit godis, favorit mat, men famförallt känslorna i dens liv.


Gud vad konstigt allt känns nu, det känns som om jag nyss har lärt känna en person som jag har hatat ganska länge nu. Och jag har just insett att personen är cool, fin och rolig och har miljoner saker gemensamt med mig. Och en ynka sak av dom gjorde att jag hatade personen.


Weird :S

Av Becca - 6 april 2008 10:20

Jahrå igår hade jag en riktigt konstig dag. Jag kände mig som en gravid kvinna. Det minsta lilla någon sa till mig skulle jag kunna lagt mig ner på golvet och grinat för. (Y)


Dagen började som sagt med plugg. Sedan åkte jag och min andra Jordanaktiga vän Matilda till birsta city för att shoppa... :P Vi började vistelsen med att äta friterad kyckling med sötsur sås :D GOTT! Sedan kom Joao och joinade med sin risifrutti XD


Efter det så flydde Joao fältet när han insåg att jag och Matilda ville dra med honom in på Carlings, HÖÖHÖÖHÖ! (ond häxas skratt)


Jaha då var det bara dom två gravida kvinnorna kvar på Birsta City. Vi strosade runt och jag köpte en bh och matilda en lila yoga matta XD


Sedan bestämde vi oss för att sätta oss ner och diskutera livet på Waynes.

Då kom Jordanbeteendet fram:


Matilda: Hej jag skulle vilja ha en ice te

Killeikassa: Ja och vilken storlek ska det vara?

Matilda: en liten.

Killeikassa: Tyvärr har vi ite några små kvar.

Matilda: (blir tyst och jag känner hur pms vibbarna kokar av irritation)EHM O-K- Men kan du inte bara hälla upp det i en kopp eller nått då?


Man ser hur killen i kassaninseer att Matilda inte skämtar, Matilda är mkt allvarlig och skulle kunna slå honom mkt hårt om hon inte får sin ICE TE i ett litet format.


Sedan blev Matilda glad av sin ice te och dansade i takt med musiken.


Kvällen spenderades också med Matilda, vi åt mat drack hallondrinkar och diskuterade mkt medans vi såg på film. Mysigt.


Sedan kom hela vemodet och lessneheten över mig igen. Vid 11 tiden kom Joao till mig och vi låg och pratade. Han fick mig att må mycket bättre. Han är den bästa. (L)



OJ!

Av Becca - 5 april 2008 18:32

Vad man inte förväntade sig det där av just dig.

Av Becca - 5 april 2008 12:44

Vilka snygga tjejer :D och den där Tyra är ju jättetjock! (Rebecca är ironisk)


Godmorgon! här sitter jag och har ätit någon slags brunch ni vet frukost/lunch. Den bestod av flingor och fil XD mycket finurligt Rebecca :D


Har just pluggat klart för dagen tror jag, ja jag vet kl är inte mycket, men jag var uppe sedan halv nio. Vill ha det överstökat så man kan koncentrera sig på annat ett tag :) helger ska ju vara till för roliga saker och uppvilning inte ännurmera skola.


Jag har på dessa 4 och en halv timma hunnit störa mig på ganska många saker. Som exempelvis alla sjukt irriterande bloggar. Okej visst det är hemskt men det får mig att undra, vad är det som göra alla unga så deppiga?


Nu pratar jag alltså om alla deppiga blogga det finns att läsa. Där endel skriver om hur ensamma dom är och att dom inte orkar mer och om hur endel skriver upp exakt vad dom åt till frukost med exakta kalori intag :S asså det är ju sjukt och hemskt.


Jag vet själv många som skriver deppiga bloggar. Jag förstår inte vad som gör så många så depprimerande och sjuka som bulimi och annorexia osv. Nu kanske jag låter som en bimbo, vilket inte är meningen men jag förstår verkligen inte. Men jag tycker det är jättehemskt att det händer.


Och när vi nu pratar om annorexia så skyller många på media. Vilket klart är anledningen till att många vill banta och blir sjuka. Men jag har funderat. Är det ändå inte Mode som styr. Just nu, som det har varit ett tag, så är superskinny väldigt inne och size 0 är betraktat som vackert.


Men om inte deigners som anställer modeller till sina egna visningar skulle anställa enbart size 0 modeller så skulle inte modellagenturer i sin tur vilja ha size 0 modeller i sin katalog. För modellagenturerna lever ju på designers och magazines osv som anställer deras modeller.


Så egentligen ligger det ju i designernas händer, för ingen tidning som är inriktat på mode skulle publicera fashionshots på överviktiga kvinnor i modekläder om inte det var inne, då skulle tidningen inte klassas som modetidning och då skulle modeknarkande små unga människor inte köpa deras tidningar. Så allt är egentligen en ond liten regel som modeskapare har skrivit.


Och jag stör mig mycket mycket mycket mycket!!!! på hur påverkade folk blir av just allt med mode. Senast igår sa en nära vän till mig dessa ord när vi såg en repris av topmodel:

Jag: Tyra Banks är så fin, gud vad jag skulle vilja vara lika vacker som henne.

Hon: Ah hon är fin men hon har ju blivit ganska tjock.

.................... WHAT! tänker jag när jag hör sånt! vadå tjock??? TJOCK? men jag förstår inte, visst Tyra brukade troligen vara storlek 34-36 och nu gått upp till kanske 38-40, MEN! är man tjock då???


GUD jag blir irriterad. Folk är så påverkade fast dom inte verkar förstår det själv. Och jag säger inte att jag själv inte är påverkad, det är jag troligen eftersom jag brukar diskutera med mig själv om att sluta äta massa skitmat och fixa en fastare rumpa. Men när man börjar snacka storlekar och vad som numera ska vara vackert, då blir jag rädd.


Och allt detta får mig att fundera, skulle jag valt modedesign ist? och fixat en karriär som modedesinger, bara för att jag ska kunna släppa in normala och vackra kvinnor i modebranshen??


Detta är sjukt!



Av Becca - 3 april 2008 22:27

Okej jag hittade inte på nått bättre till rubrik :D men det gör inget.


Jag har fortfarande mensvärk :(:( jobbigt!!!!!!!


Iaf så kom jag hem från teatern för inte så länge sedan. Ganska kul att vara där idag faktiskt :P


Väl där så insåg jag att jag leer varjegång jag tänker på joao :D haha patetiskt kanske men han gör mig glad. Sedan luktade min kofta hans parfym också vilket gjorde att jag plötsligt saknade honom jättemycket :(


Men imorrn ska han sova hos mig :D:D:D och då ska jag krama honom heeeela natten :D mysigt!


<3

Av Becca - 3 april 2008 21:51

Imorse hade vi sovmorgon till 12, sedan skola i ca 2 timmar som bestod av att gå runt i en mataffär o jämföra priser på ekologiska varor.... det lät väl sköj :D


Aja iaf så kom jag hem ca vid halv två. Jag mådde P-I-S-S. Hade as mkt mensvärk och var sjukt illamående. Jag bestämde mig för att eftersom mamma inte skulle komma hem för än kl 6 så fick jag själv traska upp till ica norrliden och köpa en cocacola. (Rebecca brukar oftast må bra av att dricka cocacola när hon mår illa)


Ja men pms anfall:

nr 1: Rebecca går in i affären och känner genast doften av bakelser... JUST den härliga doft man vill känna när man mår så sjukt illa att man vill spy, N-E-J-!

nr 2: När Rebecca genomlidit färden till drickkylen och tagit sin cocacola går hon till kassan och ser till sin fasa att det står två tanter med fullproppade vagnar före henne i kön :O :'(


Rebecca som kände att hon när som helst kunde spy av den äckligt söta doften av bakelser i affären ville så snabbt som möjligt betala och ta sig ut ur lokalen! MEN det gick ju inte så snabbt eftersom tanter tydligen sysslar med både ett och annat när dom ska betala sina varor. Bla prata och skojja med några ungdomar som stog längstfram i kön och otaliga gånger slå fel kod när dom ska betala med kort.


Som sagt Rebecca var inte så glad :D.


Tack och hej pussgurka <3

Presentation

Omröstning

känner du mig?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards