Alla inlägg den 26 augusti 2008

Av Becca - 26 augusti 2008 18:48

För ca tre år seda, sådär vid vintern i åttan, så snubblade jag över en underbar artist på myspace. Jag hade aldrig hört talas som henne och visste inte vem hon var. Men GUD hennes musik, den är ju så bra, jag blev helt besatt.


Om hon bara visste hur glad hennes musik har gjort mig i dessa tre år, gjort mig glad när jag har varit nere och lessen. Om hon bara visste hur många gånger jag har gråtit till hennes låtar. Bara har gått långa promenader mitt i vintern och lyssnat på henne och tänkt.


Hennes musik får mig så sjukt filosofisk. Den har fått mig att vela göra något åt svälten och lidantet i världen, eller stoppa miljöförstöringen. Ja den bara får mig så djup och filosofisk och... ja jag vet inte... det är något med hennes musik, I tell you!


Och varje vinter sedan den vintern i åttan så kommer jag in i Regina perioden, med dom långa promenaderna, dom många frågorna, och kvällarna då tårarna bara rinner samtidigt som jag dricker te och lyssnar på henne.


AH hon är helt jävla underbara bara!


Regina Spektor, kanske världens snyggaste blanding av Ryssland och Usa <3 .


http://www.youtube.com/watch?v=AJyNMSJxHeA

Presentation

Omröstning

känner du mig?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards